De volta cos enigmas 1

Desta volta os nosos enigmas axudaránnos a pensar sobre as grandes cuestións filosóficas, tanto desde un punto de vista histórico como existencial. Para iniciar o curso comezaremos con algo sinxelo:


Preguntar supón sempre coñecemento. Coñécete a ti mesmo é a resposta a todas as preguntas. Se imos a outro, persoa ou deus, é que precisamos un bastón, un apoio, e os  mensaxeiros dos deuses respostan sempre  enigmaticamente. Nun momento dado o bastón converterase nunha copa da sabedoría da que se bebe. Un animal a representa. Cál é? Ónde podemos atopalo? Con qué deusa podemos relacionarlo? Cóntanos a súa historia.


6 comentarios:

  1. O bastón do que falamos tamén é coñecido como a copa de Higía,que era a deusa da curación, a limpeza e a sanidade (posteriormente, tamén da lúa)e do seu nome deriva a palabra hixiene. Filla de Esculapio e irmá de Panacea, recibiu do seu pai o encargo de preparar os remedios que el empregaba. Este emblema represéntase cunha serpe e podemos velo nas farmacias. A veces a serpe (símbolo da enfermidade)bebía dunha copa(símbolo de curación) que portaba esta deusa.
    A información para adiviñar este enigma atopeina en enciclopedias e en diferentes páxinas web como a Wikipedia.

    ResponderEliminar
  2. O bastón do que falamos tamén é coñecido como a copa de Higía,que era a deusa da curación, a limpeza e a sanidade (posteriormente, tamén da lúa)e do seu nome deriva a palabra hixiene. Filla de Esculapio e irmá de Panacea, recibiu do seu pai o encargo de preparar os remedios que el empregaba. Este emblema represéntase cunha serpe e podemos velo nas farmacias. A veces a serpe (símbolo da enfermidade)bebía dunha copa(símbolo de curación) que portaba esta deusa.
    A información para adiviñar este enigma atopeina en enciclopedias e en diferentes páxinas web como a Wikipedia.
    Alicia Frade Mato

    ResponderEliminar
  3. Lola Lizuain Puertas12 de octubre de 2011, 9:06

    Lola Lizuain Puertas:

    El animal es la serpiente y la relacionamos con la diosa Higía, (Salus sería su nombre romano) .
    Higía (en griego significa ‘salud’), hija de Asclepio, a diferencia de su padre que se relacionaba con la curación, Higia se la relaciona con la prevención.era la diosa de la curación, la limpieza y la sanidad. De su nombre deriva la palabra ‘higiene’.
    Esta diosa suele estar representada alimentando a una serpiente que está enroscada en torno a su cuerpo. La serpiente bebía de una copa que portaba Higía.
    La asignatura de Cultura Clásica me ha sido de gran ayuda, alguna vez habíamos hablado del símbolo de las farmacias, que si nos fijamos se trata de una serpiente enrollada en un bastón que más tarde se convierte en una copa. ''El bastón de Asclepio''. Además he consultado la Wikipedia y alguna enciclopedia.

    ResponderEliminar
  4. Na miña opinión refirese a deusa Minerva a diosa romana DA sabiduría e o coñecemento.Filla de Zeus e Metis. E o animal é o buho que era o seu fiel amigo e protector e tamén o seu brazo dereito.O buho atopamolo de noite polos montes.
    rosalía
    http://www.buenastareas.com/ensayos/Analisis-Del-Buho-De-Minerva/90916.html

    ResponderEliminar
  5. El animal que representa la sabiduría en la cultura griega es el búho o lechuza, este animal lo podemos encontrar en un medio rural donde haya campos para poder cazar.
    Este animal es característico del conocimiento ya que esta asociado con la diosa Atenea (Minerva-Latín) ya que esta diosa es la diosa de la sabiduría, la estrategia y el arte manual. La lechuza aparece representada como el animal favorito de Atenea , debido a que es un símbolo de sabiduría y razón. La lechuza era el ave que la presidía y observaba todo lo que ella le ordenara. Desde el Partenón, Atenea y las lechuzas, custodiaban durante la noche la Acrópolis, que más tarde en honor a ella fue llamada Atenas .

    Conseguí la información de varias páginas de internet: http://www.culturageneral.net/mitologia/htm/atenea.htm
    http://www.slideshare.net/Davinia16/lechuza

    ResponderEliminar
  6. Alicia Frade e Lola Lizuain diron coa solución ao noso primeiro enigma, aínda que non explicaron ben cales foron os pasos que diron para atopar a solución.

    ResponderEliminar