De volta cos enigmas 8: A creatividade, pódese ensinar?

Todos e Todas podemos ser creativos. So é cuestión de Querer. Esta é a máxima que transmite o título da conferencia que impartirá Renata Otero o Mércores 18 de Xaneiro na Casa da Cultura de Bertamiráns. Nesta conferencia a profesora darános as claves que nos permitirán ser máis creativos e que permitirán que os nosos procesos mentais e físicos sexan verdadeiramente produtivos.
Moito se ten  especulado nos derradeiros tempos sobre o papel da creatividade no progreso humano, na felicidade das persoas, na capacidade das sociedades para innovar e crecer.... Pero, pódese ensinar a ser creativos? Cal é o papel da escola no desenrolo desta faceta?

Algúns afirman que A creatividade apréndese igual que se aprende a ler. Outros máis escépticos afirman que a creatividade é o talento que todos temos pero que se manifesta de diferentes formas segundo as mentes e que a educación ten que adaptarse a esas particularidades mentais:
A creatividade non é unha especie de fluido que poida manar en calquera dirección. A vida da mente divídese en diferentes rexións, que eu denomino "intelixencias", como a matemática, a linguaxe ou a música. E unha determinada persoa pode ser moi orixinal e inventiva, mesmo iconoclasticamente imaxinativa, nunha desas áreas sen ser particularmente creativa en ningunha das demáis.

 
Con cal destas posturas coincidirá a nosa conferenciante? Quenes son os autores que representan ambas posturas? Ti que opinas?


Para seguir esta charla, despois do mércores 18 ir a

1 comentario:

  1. Pienso que Renata defenderá que la creatividad puede cultivarse y puede aprenderse mediante su educación y búsqueda de las capacidades de uno mismo.

    Los autores son: Sir Ken Robinson (Liverpool, Inglaterra, 1950) es un educador, escritor y conferenciante británico, experto en asuntos relacionados con la creatividad, la calidad de la enseñanza, la innovación y los recursos humanos.
    Se aprende a ser creativo como se aprende a leer. Se puede aprender creatividad incluso después de que el sistema nos la haya hecho desaprender.
    Antes de él, la teoría de la Transferencia fue defendida por Guilford: la creatividad pertenece a aspectos generales del aprendizaje y como tal puede adquirirse y transmitirse.

    El otro autor es Howard Gardner (Scranton, Estados Unidos, 11 de julio 1943) que es un psicólogo, investigador y profesor de la Universidad de Harvard, conocido en el ámbito científico por sus investigaciones en el análisis de las capacidades cognitivas y por haber formulado la teoría de las inteligencias múltiples, la que lo hizo acreedor al Premio Príncipe de Asturias de Ciencias Sociales 2011.

    Se encuentran con la búsqueda de sus citas literales en internet.

    Creo que la creatividad pertenece a uno mismo y al propio deseo de ser creativo, por lo que puede aprenderse y educarse. Lo que pasa es que hay una creatividad que a veces tiene éxito social y es reconocida por los demás, y otra creatividad más particular que produce satisfacción personal por la manera de ver las cosas, al margen de lo que piensen los otros.

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