De volta cos enigmas 10

Gatos, intelixencia e física cuántica.
Vin moitas veces un gato sen sorriso -di Alicia-, pero non un sorriso sen gato. é a cousa máis curiosa que vin na miña vida. Con esta idea introduce Lewis Carrol no conto a cuestión metafísica da sustancia. Vivimos nun mundo de sutancias aos que se lle engaden características accidentais, gatos e sorrisos son un exemplo de sustancias e accidentes. Os gatos poden, ou non, ter sorrisos, pero os sorrisos non "posúen" gatos. Pero poidera non ser así. Cómo tamén dicía Lewis Carroll o universo consta de cousas que poden ordearse por clases e unha destas é a clase das cousas imposibles. (Lóxica Simbólica 1892).

E falando dun gato tamén moi famoso, un destacado científico dicía: cada vez que escoito falar dese gato, comezo sacar a miña pistola. E que hai cousas que desafían a intelixencia humana, por exemplo a inmortalidade. Sen embargo a inmortalidade, os gatos e a intuición humana semellan conducirnos a unha nova teoría da intelixencia. Ao mellor non vivimos como dicía Platón en dous mundos, senón en tres. Só cando eses tres mundos se solapan obtemos unha realidade que se somete ás leis da física. Pero, pode existir un mundo onde as leis que rexan non sexan nin ás matemáticas, nin as da física clásica, senón as da teoría cuantica? Nese mundo o Gato estaría vivo e morto á vez, polo menos ata que alguén o observase directamente.

Quen sacaba a pistola ao pensar no gato e porqué?A que gato nos referimos? Quen afirma que existen 3 mundos? En cal dos mundos o gato é inmortal?

Por certo que esta semana tócalle ao profesor Antonio Vázquez explicarnos algúns misterios da consciencia humana e as súa explicación desde o ámbito da física cuántica. Vemonos alí ou non. Temos o 50% de posibilidades?

2 comentarios:

  1. La frase pertenece a Stephen Hawking, fruto de la controversia que suscita la “paradoja del gato de Schrödinger, porque la superposición de estados es una consecuencia de la naturaleza ondulatoria de la materia.

    La “paradoja del gato de Schrödinger” hace referencia a la paradoja que surge de un célebre experimento imaginario propuesto en el año 1937 por el físico Erwin Rudolf Josef Alexander Schrödinger, físico austríaco (nacionalizado irlandés) que en 1933 recibió el Premio Nobel de Física.
    El experimento mental consiste en imaginar a un gato metido dentro de una caja que también contiene un curioso y peligroso dispositivo: una ampolla de vidrio que contiene un veneno muy volátil y por un martillo sujeto sobre la ampolla de forma que si cae sobre ella la rompe y se escapa el veneno con lo que el gato moriría. El martillo está conectado a un mecanismo detector de partículas alfa que tiene un 50% de probabilidades de emitir una partícula alfa en una hora; si llega una partícula alfa el martillo cae rompiendo la ampolla con lo que el gato muere, por el contrario, si no llega no ocurre nada y el gato continua vivo.
    En el interior de la caja, el gato está vivo o está muerto. Pero no podemos saberlo si no la abrimos para comprobarlo.
    El sentido común nos indica que el gato no puede estar vivo y muerto a la vez. Pero la mecánica cuántica dice que mientras nadie mire en el interior de la caja el gato se encuentra en una superposición de los dos estados: vivo y muerto.

    Sir Roger Penrose, (1931) es un físico matemático nacido en Inglaterra que afirma que vivimos una única realidad con tres dimensiones: matemática, física y psíquica. Gracias al hombre surge la unidad de esos tres mundos y se sientan las bases de una biofísica cuántica de la mente, según la cual un ordenador nunca podrá tener conciencia.
    Al estilo platónico, las matemáticas habitan en un mundo del ser, eterno, armónico y perfecto. Los elementos matemáticos poseen una existencia que sólo puede ser descubierta a través de la inteligencia.
    Existe también un mundo físico. Es la realidad sensible y perceptible a través de las sensaciones. Las ciencias físicas estudian las propiedades de este mundo dinámico e imperfecto.
    Además, incluye un mundo de experiencias psíquicas, personales e intersubjetivas. Es el mundo psíquico donde acontece la conciencia. La conciencia es una propiedad psíquica de algunos seres materiales del mundo físico. Los animales superiores participan de esta dimensión psíquica de la realidad.

    El gato sólo es inmortal cuando el colapso de esa superposición ocurra, que según Penrose resulta en un momento de conciencia o al menos un tipo especial de colapso. Es un colapso cuántico que libera unidades fundamentales de despertar de conciencia, tal como un cambio orbital de un electrón libera un fotón de luz.

    La búsqueda resulta cómoda por citas célebres de Stephen Hawking y las muchas entradas en Google sobre este gato. Para los tres mundos hay relacionar físicos cuánticos del siglo XX y a la vez críticos con las ideas de base del experimento de Schrödinger.

    ResponderEliminar
  2. Foi Stephen Hawking quen dixo que acudiría a súa pistola ao volver a falar deste curioso gato. Esta frase alude ao suicidio cuántico: experimento imaginario que trata de distnguir entre a interpretación de Copenhague e a teoría dos universos múltiples de Hugh Everett a través dunha variación do experimento do gato de Schödinger, consiste en mirar este último desde o punto de vista do gato.
    Este gato non é máis cá un experimento proposto por Schödinger e chamado así: gato de Schödinger.
    Karl Popper foi quen propuxo a idea da existencia dos tres mundos (o dos sentidos, o da mente e o da ciencia) e polo tanto o gato estaría vivo e morto ao mesmo tempo.

    ResponderEliminar